Живеем в свят, в който купуваме повече, отколкото имаме нужда. Презадоволени сме и имаме широк избор от всевъзможни продукти – и въпреки това имаме желанието да пазаруваме още и още. Пазаруването е по-лесно, информацията е по-достъпна, а рекламата е по-агресивна. И колкото и да си повтаряме, че вещите не са важни, лесно се изкушаваме от най-новия смартфон или най-модната дизайнерска чанта – вещи, които ще забравим напълно, след като едноседмичното ни вълнение по тях утихне.

За да устоим на желанието за пазаруване, може да разчитаме на силата на благодарността

Когато усетиш желание или силна нужда да похарчиш парите си за нещо ново и модерно, когато започнеш да си измисляш оправдания за следващата покупка, се замисли за настоящето. Замисли се колко трябва да си благодарен за това, което имаш в момента. Помисли за близките хора, здравето си, дори за факта, че си жив и в момента мислиш за настоящето. Сам ще видиш, че нещата, за които изпитваш благодарност, всъщност не са свързани с нищо от твоя списък за пазаруване. В такъв случай, наистина ли вещите са толкова необходими?

Цената не прави подаръка

Често си мислим, че скъп подарък изразява най-добре благодарността и обичта към близките. Но кое казва по-искрено “Благодаря ти!”- един скъп парфюм или ръчно изработена картичка с лично послание? Подари лично писмо, прегърни човека до теб или просто прекарайте време заедно.

Не е нужно да похарчим всичките си пари, за да изпитваме удоволствие от живота. Радостта се крие в малките, но истински неща. Бъди благодарен за въздуха, който дишаш и за миговете, които стоплят сърцето ти. За това, че има някой, който да те накара да се усмихнеш и за това, че имаш рамо, на което да поплачеш. Всички тези неща ни носят удовлетворение и радост.

Не забравяй – Ние не сме това, което имаме, а това, което правим!

Share this post

Ana-Maria

Привет! Казвам се Ана-Мария и съм маркетинг стажант в Wishio. За мен е важно да помагам на хората да оценят малките неща от живота. Обичам да пътувам и да научавам нови и интересни неща !


Оставете коментар.

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *