Всеки ден се появяват нови и нови вещи, за които можеш да похарчиш парите си, но от това не ставаме по-щастливи. Когато си купим нов лаптоп, дънки или лъскава джаджа, изпитваме моментно задоволство, но то не трае дълго. По-умно е, вместо във вещи, да инвестираме в преживявания. Ето защо:

  1. Преживяванията не се обезценяват

Материалните вещи имат срок на годност, технически характеристики и точно определена цена. Преживяванията имат много по-висока емоционална стойност, която няма да изчезне с времето. Можем да се върнем в спомените си и отново да изживеем страхотен концерт, разходка с любим човек, уикенд с приятели.

  1. Преживяванията определят нашите качества и интереси

Освен приятно прекарано време и дълготраен спомен, преживяванията формират и характера ни. Полет с парапланер може да ти разкрие, че всъщност обичаш отворените хоризонти и височините. Случайно записан кулинарен курс може да събуди спящия кулинарен майстор в теб. Една нова дреха никога не може да ти разкаже толкова много за самия теб.

  1. Преживяванията обогатяват представите ни за света

Не съществува по-добър начин да научим повече за света около нас от това да пътуваме. Но това не е единственият начин да научим повече – разходка сред природата също може да ти даде нови гледни точки за света.

  1. Преживяванията създават благодарност

Когато се отдадеш на красиви преживявания, животът ти се изпълва с емоции, за които да се чувстваш благодарен. Щастието се появява веднага, а спомените остават дълго – и винаги можеш да се върнеш към тях в труден момент, за да намериш нова причина за благодарност към живота.

  1. Преживяванията са вдъхновяващи

Приятните преживявания ще те предизвикат да покориш нови граници – независимо дали говорим за нов рекорд във фитнес-тренировките ти или по-добро представяне на уроците по китара. Преживяванията са идеален мотиватор, който да те подтикне към действие и да ти даде нови цели.

  1. Инвестираме в преживявания, които са ценни за нас

Усещането, че трябва да си купиш нов телефон може да се породи от много неща – например, желание да изпъкнеш сред приятелите си или сравнение с най-новите технологични стандарти. От друга страна, купуваш си билет за кино или концерт, само ако преживяването ще ти донесе удоволствие. Тук не се водиш от външна мотивация, а само от личния си вкус – и затова често взимаш по-добри решения.

Имаме още много причини, които ни доказват, че преживяванията са много по-ценни от вещите. Успяхме ли да убедим и теб?

Share this post

Ana-Maria

Привет! Казвам се Ана-Мария и съм маркетинг стажант в Wishio. За мен е важно да помагам на хората да оценят малките неща от живота. Обичам да пътувам и да научавам нови и интересни неща !


Оставете коментар.

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *