Положителните ефекти от благодарността са много. Тя ни помага да изпитваме позитивни емоции, да се наслаждаваме на хубавите мигове, помага на здравето ни и връзката ни с хората около нас.

Учени сме да казваме „Благодаря“ още от времето, когато сме се чудели дали пластилинът е храна или играчка. Въпреки това, много от нас забравят или се затрудняват да практикуват изразяването на благодарност в ежедневието си. Когато не отдаваме достатъчно значение на благодарността, ние несъзнателно вредим на здравето и кариерата си.

Ето някои от многобройните ползи, които би изпитал, ако превърнеш благодарността в свой навик.

  1. Благодарността ни кара да изглеждаме по-успешни
    Според проучване на Фондация Джон Темпълтън, изразяването на благодарност създава силно впечатление за успех. Резултатите от изследването сочат, че работодателите, които показват своята благодарност често, се смятат за по-успешни от служителите си. Разбира се, това не означава, че благодарността задължително води до успех, но ни разкрива едно важно условие как да изглеждаме по-успешни. Това е особено важно за младите лидери, които искат да изпъкнат в нова среда.
  2. Благодарността води до подхранване на егото
    Експертът по емоционална интелигентност Хауърд Джейкъбсън разкрива ползите на благодарността за чуждото его – но и за собствените ни цели. „Когато искрено благодарим на близките или колегите си за техните усилия, този жест на признателност оставя своя отпечатък у тях и те биха се чувствали вътрешно мотивирани да постигат още по-добри резултати.“ Чрез благодарността увеличаваме мотивацията на хората и тяхната продуктивност – а така целите ни се реализират по-бързо.
  3. Благодарността ни помага да си поставим и да постигнем истински важни цели
    Неведнъж сме споменавали в блога за позитивния ефект от воденето на “дневник на благодарността”. Според нас това е един страхотен начин тя да се превъне в навик и начин на живот.
    При много хора, обаче, воденето на такъв дневник пречи да се фокусират върху самото чувство на благодарност – вместо това те обръщат повече внимание на документирането, което се превръща в досадно задължение. Ако и ти имаш това усещане, ти предлагам да пробваш друг метод. Фокусирай се върху конкретни действия, които да покажат благодарност. Разчупи тази цел на седмични мини-задачи и проследи прогреса по всяка една от тях в края на седмицата. Наслади се на постигнатото и се запитай каква е причината, ако не си постигнал прогрес.
  4. Благодарността ни прави по-търпеливи
    Резултатите от скорошно научно изследване сочат, че благодарността ни помага при взимането на дългосрочни решения. Участниците в проучването са разделени на няколко групи. Тази част от тях, които си припомнят неща, за които са благодарни, са по-склонни да получат по-голямо възнаграждение на по-късен етап, отколкото да получат по-малка сума на момента. С други думи: благодарността може да ни помогне да се справим с желанието на мозъка ни да търси моментно удовлетворение и да пренебрегва дългосрочния ефект от решенията ни.

Разбира се, можем да продължим още дълго, но истината е, че за всеки благодарността може да донесе различни ползи. Но колкото сме по-отворени да превърнем благодарността в част от ежедневието си, толкова повече ползи можем да намерим за себе си.

Share this post

Vassilena

Здравейте! Аз съм Васи и се занимавам с маркетинга и комуникацията в Wishio. Обичам да усмихвам хората, като им казвам правилните неща - затова и работя в тази сфера. Интересувам се от театър, фотография и всякакви технологични джаджи.


Оставете коментар.

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *